0
Gå til kassen
Ekskl. moms (Skift)
Total
Pris/stk.
Antal
Produkt
Ingen produkter i kundevogn
Pris ekskl. moms:
150,-
Gå til kassen
Se kundevogn
Produkter A-Å
RESTSALG

Ti tips til, hvordan du skaber et attraktivt kontor til en god pris

Ti tips til, hvordan du skaber et attraktivt kontor til en god pris
Artikel

Der mangler kompetence inden for flere områder på arbejdsmarkedet. At tiltrække de bedste medarbejdere er vigtigt og når du har fundet dem, skal arbejdsmiljøet hjælpe dem med at blive. Har du hvad du har brug for på dette område i dag? Her får du ti tips, der både hjælper dig med at udstyre dit kontor til en rigtig god pris og gør dig til en attraktiv arbejdsgiver set ud fra et ansættelsesperspektiv. 

 

Start med at lave et samlet budget og en liste med alt, hvad du har brug for i prioriteret rækkefølge. Opdel listen i ting, der er gode at have og ting, der er sjove at have. Med omhyggelig planlægning får du et kontor, der passer til dine nuværende behov, men som også kan udvikle sig i takt med din virksomhed.  

 

1. Investér i gode kontorstole
Der er nogle møbler, du aldrig skal gå på kompromis med: Kontorstolene. At sidde forkert forårsager mange problemer, derfor er det vigtigt at have stole, der hjælper personalet til at sidde rigtigt. Aktive siddemøbler med god ergonomi kan gøre en stor forskel for medarbejdernes sundhed – såvel som deres præstationer.

 

2. Vælg kvalitetsskriveborde til den rigtige pris
Et nyt fast skrivebord af god kvalitet kan du få for under to tusinde kroner. Betaler du det dobbelte, får du ikke dobbelt så god funktion. Tilsvarende med hæve-/sænkbare skriveborde, som naturligvis er bedre ergonomisk set, men også her kan du få høj kvalitet uden at sprænge budgetrammerne. Vælger du en planløsning, hvor bordene står i grupper, bliver møbleringen også omkostningseffektiv. Da kan en enkelt netværksadgang betjene flere arbejdspladser samtidig med, at du sparer gulvplads.

 

3. Stræb efter en ensartet opbevaringsløsning
Alle virksomheder har brug for opbevaring. Vil du spare penge, er åbne reoler et godt valg. Vil du kunne lukke dokumenter og kontorartikler inde, er opbevaringsskabe at foretrække. Vælger du opbevaring, der indgår i en serie, kan du kombinere høje og lave skabe og stadig skabe en ensartet stil på kontoret.

 

4. Tilfredse medarbejdere ses i køkkenet
Undervurdér ikke vigtigheden af køkkenet. Umiddelbart har det måske ikke nogen afgørende effekt på forretningen, men personalets trivsel vil helt sikkert stige, hvis der er køleskab/fryser, mikroovn, en god kaffemaskine og komfortable møbler. Det koster en del, men det kan være en god investering. Husk, at tilfredse medarbejdere er produktive medarbejdere.

 

5. Fokus på lys og lyd
Få ting betyder mere for vores velvære end tilgængeligheden til dagslys. Et godt lysindfald bidrager desuden til reducerede belysningsomkostninger. Så tænk på, hvordan lyset falder, når du indretter dit lokale. Forsøg at placere de fleste af arbejdspladserne så tæt på vinduerne som muligt. Et åbent kontormiljø medfører ofte et højt støvniveau, der nemt kan afhjælpes med et afskærmningssystem. At vælge bordskærme er en prisbillig løsning, der, udover at beskytte mod uønsket støj, også giver en vis grad af beskyttelse mod indkig. 

 

6. Tilføj planter og kunst
At udsmykke væggene med ægte kunst er sjældent en mulighed, hvis budgettet er begrænset. Heldigvis findes der alternativer, eksempelvis at udskrive og indramme dine egne billeder. Kender ud en amatørfotograf? Spørg, om du må udstille nogle aktuelle værker. Via et webbaseret trykkeri kan du få fine udskrifter på lærred til en overkommelig pris. At tilføje grønne planter er en anden billig måde at dekorere kontoret på og samtidig øge trivslen. Undersøgelser har vist, at det naturlige element både reducerer stress og højner folks humør.

 

7. Giv væggene ny kulør
At give væggene en ny farve er en nem måde at opfriske og ændre kontorets udtryk på. Vælg en rolig tone som basisfarve og brug virksomhedens logofarve som kontrast.

 

8. Sats på et omklædningsrum
Er der plads til omklædnings- og badefaciliteter på kontoret? Hvis ja, er du heldig, for den type rum værdsættes ofte højt i arbejdspladsundersøgelser. Virker det som en unødvendig udgift? Så kan det være værd at huske, at det er dyrt at erstatte dygtige medarbejdere.    

 

9. Overvej kvalitets- og produktgaranti
Tænk langsigtet når du vælger møbler. At handle hos en velrenommeret leverandør, der tilbyder produktgaranti, koster mere i første omgang, men hvis der er plads i dit budget, så tøv ikke. At fokusere på kvalitet sparer dig for fremtidige problemer og bliver mest økonomisk i længden.

 

10. Alt fra samme leverandør
Mange møbelvirksomheder tilbyder bedre vilkår, jo større ordren er. Derfor kan det betale sig at købe alle kontormøbler det samme sted. En leverandør, der kender dine indkøb kan desuden foreslå møblerings- og produktmuligheder, som du ikke selv har tænkt på – nogle gange uden at koste dig noget ekstra.

 

Konklusion
Fokusér på god ergonomi, møbelserier, der indbyder til fleksibilitet, god belysning og et fornuftigt køkken. Da er der stor sandsynlighed for, at du får et miljø, hvor folk gerne vil arbejde. Sværere behøver det ikke at være.

 

Relaterede produkter
Kontorstol Watford, beige
Kontorstol Watford, beige
Art. nr.: 14510
  • Multisynkronmekanisme
  • Justerbar sædedybde
  • Armlæn justerbare på 4 måder
Skab Modulus, højde: 1200 mm, sort
Skab Modulus, højde: 1200 mm, sort
Art. nr.: 1613084
  • Med heldøre
  • Justerbare hylder
  • Skjult opbevaring
Kontormøbelsæt: Skrivebord Modulus + kontorstol Watford +skærm Zip
Kontormøbelsæt: Skrivebord Modulus + kontorstol Watford +skærm Zip
Art. nr.: 110224
  • Møbler af høj kvalitet
  • Smagfuldt design
  • Ergonomiske finesser

Denne artikel er tag'et med: