Højeste kvalitet ned til mindste detalje

AJ Produkter har leveret inventar til arbejdspladser i hele Europa i mere end 40 år. Gennem alle årene har vi haft kunden i fokus og analyseret, hvad der efterspørges, er brug for og savnes for at skabe en mere behagelig arbejdsplads. Denne erfaring kombineret med smarte løsninger og høj kvalitet danner grundlaget for vores indkøbs- og produktudviklingsprocesser, begge med et klart, fælles mål – at give dig en bedre arbejdsdag.

 

På hovedkontoret i Halmstad ligger AJ Produkters indkøbsafdeling. Her arbejder Erika Larsson, en af AJ Produkters produktchefer gennem de sidste otte år, og Kristoffer Eriksson, indkøbschef. Indkøbsafdelingen arbejder dagligt for at udvikle sortimentet, altid med kundens behov og ønsker som udgangspunkt.

– Mange er overraskede, når de ser bredden i vores sortiment og alle de forskellige løsninger, vi kan tilbyde. Vi har egne fabrikker i Slovakiet og Polen, der står for en betydelig del af vores produktion. Mere end 90 procent af vores indkøb sker fra leverandører i Europa og vi køber de fleste af vores produkter fra svenske leverandører, fortæller Kristoffer.

Hvert nyt indkøb begynder med en dybdegående analyse og researcharbejde omkring, hvilke behov, produktet skal opfylde. Der foretages løbende analyser af sortimentet for at sikre, at produkterne opfylder dagens krav og stadig føles aktuelle. 

– Jeg henter inspiration på messer, trendevents og ved at se, hvad der sker rundt omkring i verden. Jeg leder efter produkter, der passer til vores kundegrupper og fokuserer meget på tilbehør såsom belysning, ergonomiske produkter og kontortilbehør, der virkelig kan gøre en stor forskel for, hvordan du har det i løbet af din arbejdsdag. Man kan opnå meget ved at tilføje små detaljer, siger Erika.

Kvalitet og miljø

Kvalitetskontrol er en anden vigtig del af processen -  og selv der er teamwork nøglen til succes. Erika arbejder tæt sammen med AJ Produkters kvalitetsafdeling.

– Når vi køber et nyt produkt, tager vi alle de skridt, som kunden gør for at sikre højeste kvalitet i alt fra, hvordan produktet er emballeret til, hvordan det fungerer, forklarer Erika.

Miljøbevidsthed er endnu et led i indkøbs- og produktudviklingsprocessen, som AJ Produkter hilser velkomment. Vi var først på det svenske marked med at tilbyde Svanemærkede møbler til institutioner og skoler. 

– Vi tænker på miljøet, når vi udvikler nye produkter og stiller høje krav til vores leverandører om at ligge i spidsen. Med vores egendesignede skærmserie Split har vi eksempelvis tænkt meget på, at produkterne skal være lette at skille ad med henblik på genanvendelse, forklarer Erika. 

Både ved nye indkøb og egenproduktion skal produkterne godkendes ud fra et kvalitetsperspektiv. Der er mange artikler, der ikke slipper gennem nåleøjet – de opfylder ganske enkelt ikke de krav til design, funktion, ergonomi, holdbarhed og miljø, som AJ Produkter stiller.  

– Efter udskillelsen fortsætter vi kun med de produkter, der har bestået de krav, vi stiller – og som vi føler, vi kan stå inde for og tage ansvar for. Vi er overbeviste om,  at dette skaber sikkerhed for vores kunder, fortæller Kristoffer.  

Vær den første til at modtage vores nyheder og gode tilbud

Vil du høre om unikke muligheder, nye produkter og historier om, hvordan du kan gøre din arbejdsplads lidt bedre? Så tilmeld dig vores gratis nyhedsbrev og vær den første til at modtage vores bedste tilbud og nyheder.
Vent venligst...
* Ved at tilmelde dig vores nyhedsbrev accepterer du vores persondatapolitik