Fra mad til fællesskab: Udvikling af en positiv frokostoplevelse

Fra mad til fællesskab: Udvikling af en positiv frokostoplevelse

Et sted for restitution, men også mulighed for socialt samvær - skolekantinen er det rum på skolen, hvor elever og lærere mødes, men hvor læringskravene ikke er i fokus. På Dibber International School i Sollentuna ønskede vi at skabe et optimalt rum for sundhed, trivsel og fællesskab sammen med lærere, rektor og konceptet "the Dibber Meal".
Jeremy Brooks, rektor på Dibber International School i Sollentuna
Andreas Broman, lærer på Dibber International School i Sollentuna
Andreas Broman, samfundsfagslærer på Dibber International School i Sollentuna.
En elev spiser i den nye kantine hos Dibber International School i Sollentuna
En elev henter mad i kantinen på Dibber International School i Sollentuna
Rickard Lundberg
Rickard Lundberg er måltidsudvikler hos Dibber Sverige og mener, at en behagelig atmosfære skaber de rette betingelser for en god appetit.
Idrætslærer Anja Knezevic fra Dibber International School i Sollentuna
Nogle elever sidder om et rundt bord og spiser frokost i en kantine
Seks elever sidder på bænke ved et bord og spiser i kantinen
En elev sidder på en bænk ved et bord i en kantine
Nellie, en elev i sjette klasse på Dibber International School i Sollentuna.
En grøn blomsterkasse med kunstige planter i en kantine
En elev sidder foran en blomsterkasse med kunstige planter i en kantine
Azjargal, elev i sjette klasse på Dibber International School i Sollentuna.
Anna Eneroth, kontraktansvarlig for friskoler hos AJ Produkter
Rektor Jeremy Brooks taler med Anna Eneroth fra AJ Produkter
Elever står på en række og øser mad op i kantinen