• Hurtig levering
  • 14 dages returret
  • 3 års garanti
0
Min indkøbskurv
Ekskl. moms (Skift)
Total
Pris/stk.
Antal
Produkt
Ingen produkter i indkøbskurv
Pris ekskl. moms:
150,-
Gå til kassen
Se indkøbskurv
OUTLET Projektsalg

Vi skabte et nyt kontor til CC Höganäs – på rekordtid

Vi skabte et nyt kontor til CC Höganäs – på rekordtid
Artikel

Vi skabte et nyt kontor til CC Höganäs – på rekordtid

Da CC Höganäs på kort tid skulle omdanne et tomt lokale til et attraktivt og effektivt kontormiljø, havde de to valg: De kunne enten lave alt selv parallelt med det daglige arbejde, eller lade AJ Produkters projektteam stå for hele processen fra planlægning til indflytning. CC Höganäs valgte at benytte vores hjælp og fik en totalløsning, hvor vi på elleve uger løste alt fra at udvikle idéer til at få møblerne på plads. Komfortabelt og godt – og inden for budgettet.

 

 

CC Höganäs er synonymt med fliser af høj kvalitet og er en del af Ricchetti Group, en af Europas førende koncerner inden for bygningskeramik. Da virksomheden skulle flytte sit kontor i to etaper, først fra det gamle domicil i Ekeby til et lejet lokale og derefter til en ny, selvejet bygning i Helsingborg, stod de over for en udfordring: ”Hvordan kan vi med et begrænset budget skabe et godt kontormiljø i et midlertidigt lokale, som vi senere kan tage med og videreudvikle, når vores nye, permanente kontor står færdigt?”   

I den situation henvendte de sig til os hos AJ i håb om at få hjælp, både med indretningsløsningen og alt det praktiske, såsom at vælge egnede møbler og sørge for at de rigtige ting kom til det rigtige sted til det rigtige tidspunkt. 

 

Opgaven

Et tomt lokale med fire vægge skulle omdannes til et indbydende og velfungerende kontormiljø. Opgaven omfattede møbler og inventar til alle forskellige funktioner i et moderne kontor: En indbydende entré, individuelle kontorarbejdspladser, et mødelokale, flere gruppelokaler, et fælles frokostrum samt arkiv og printerrum.



Arbejdsgangen

Vores projektmedarbejder ledte arbejdet og havde i første omgang flere samtaler med kunden for at få en idé om behov og ønsker. Med denne viden som grundlag udarbejdede vores interiørdesigner derefter idéskitser med alternative plantegninger, forskellige møbleringsmuligheder og indretningsplaner i 3D, der tydeligt visualiserede den færdige løsning. Da kunden var tilfreds med både forslag og omkostningsniveau, sørgede vi for, at alle dele blev bestilt, leveret, samlet og stillet på plads. Helt i henhold til tidsplanen.

 

 

Fire udfordringer ...

1. Tiden. Vi havde mindre end tre måneder til både at udarbejde forslag til en løsning og levere møbler og alt øvrigt interiør til det ønskede tidspunkt. 

2. Planløsningen. Tidligere havde personalet deres egne kontorer, som de var glade for. I det nye lokale var der få vægge, hvilket betød, at de skulle arbejde i et åbent miljø. 

3. Budgettet. Intet blev bragt med fra det gamle kontor, hvorfor en masse nye møbler skulle medtages i vores forslag. Udover at imødekomme både økonomiske og ergonomiske krav, skulle det nye interiør også være i overensstemmelse med CC Höganäs designsprog.

4. Totrinsraketten. Virksomheden skulle kun opholde sig i det nye lokale i knapt to år, hvorefter de skulle videre til en permanent løsning i en anden del af Helsingborg. Derfor var det vigtigt at vælge møbler, der let kunne flyttes med og danne grundlaget for indretningen også i den næste fase. 

    

 

... og fire løsninger

1. Via et samspillende projektteam og god lagerbeholdning var vi i stand til hurtigt at fremstille alle de forskellige møbler, som kunden ønskede. Her var vores standardlevering på 3-5 hverdage fra vores eget lager ekstra værdifuld.  

2. De forskellige afdelinger (salg, kundeservice, økonomi etc.) blev grupperet hver for sig i det åbne rum, men stadig tæt på de øvrige funktioner for at forenkle kontaktvejene. Lydabsorberende bord- og gulvskærme skabte privatsfære omkring hver arbejdsplads, alt sammen for at fremme trivsel og skabe arbejdsro.  

3. Vores møbelserier er ikke kun kendetegnet ved høj kvalitet og godt design, de ligger også i meget attraktivt prisleje. En helhed, der hurtigt appellerede til kunden.
4. Bredden og kvaliteten af vores kontorsortiment gør nemt at finde det rigtige produkt, både med hensyn til form, farve og størrelse. Dette gør det også nemt at skabe en ensartet indretningsstil, som kan videreudvikles over tid. 
 

Øget holdånd

Mindre kontorlokaler blev omdannet til grupperum. En praktisk løsning, så medarbejderne om nødvendigt kunne have individuelle samtaler, afholde videomøder og samarbejde i grupper uden at forstyrre andre.

Udover ikke længere at have deres egne kontorer, blev indretningen i frokostrummet den største ændring for personalet. Tidligere sad de ved mindre borde med deres nærmeste kolleger og havde sjældent kontakt med de andre. I tråd med den nye åbenhed foreslog vi ét langt spisebord med plads til alle ansatte. Dette skabte forudsætningerne for både øget kontakt og en bedre holdånd.

 

 

Med facit i hånden

Vi fik opgaven, fordi vi forstod virksomhedens udfordring, præsenterede et forslag, der opfyldte alle ønsker og kunne levere hurtigt – inden for de grænser af tid og penge, vi havde til rådighed. Det lykkedes os at drage fordel af lokalets forhold og skabe et åbent kontor, men samtidig give plads til personalets behov for privatliv. Derudover var vi lydhøre over for ledelsens ønske om mere dialog mellem afdelingerne for at få kortere beslutningsveje og en mere effektiv måde at arbejde på.  

Resultatet taler for sig selv. Alle er tilfredse med både interiøret generelt og kvaliteten af produkterne. Kontorets moderne stil formidler, hvordan CC Höganäs ønsker at blive oplevet, når kunder og leverandører kommer på besøg. Derudover kan løsningen let flyttes og udvides, når det er tid til næste etape.